31-12-2019 - Petit peric - les angles
29-12-2019 - Bastiments Bacivers per la carena
31-12-2019

A les 8 del matí, a trenc d'alba, els dos germans HAGAN comencem aquesta Sant Silvestre per acomiadar l'any. Anem amb el petard al cul i a les dues hem de tornar a ser a la comarca d'Osona per preparar la revetlla. Sortim dels Angles per la pista de la Balmeta. Els primers metres després de l'aparcament enganyen però de seguida trobem la neu.
Tres quilòmetres gairebé plans i entrem al bosc. En algun punt ens descalcem però malgrat tants dies d'anticicló la neu encara ha aguantat prou.
Arribem a l'estany de la Balmeta, el creuem i un cop passat ens anem desviant a la dreta per buscar les pales més directes al llom del cim.
Després d'unes quantes llaçades arribem al llom carener, molt ventat i com un vidre. Carreguem els esquís a l'esquena els darrers cent metres lineals fins al cim.
Traiem pells i tirem avall fent com podem aquests primers metres sobre gel i evitant zones de rocs i pedres. Sortosament, a la cota 2350, connectem amb els tubs i pales suaus que ens portaran al refugi de la Balmeta fent una bona i divertida baixada. Al refugi, tornem a posar pells per remuntar el Mont Llaret, amb molta neu a l'altiplà, i descendir per les pistes de l'estació fins al punt d'inici de la ruta.

Estany de la Balmeta

Llom carener del Pam

Plató del Mont Llaret

Esplanada del refugi de la Balmeta